Webdesign met een visie

OVER MIJN AANPAK EN TECHNISCHE ACHTERGROND

Het begon allemaal als klein dutske in het middelbaar, waar ik in het 5e middelbaar koos voor een IT-richting. Ik kwam als 15-jarige samen met een vriendin terecht in een klas met alleen maar jongens. Het technisch aspect heb ik altijd interessant gevonden, maar later in het werkveld miste ik iets waardoor ik de behoefte had om voor mezelf te kiezen. Ben jij benieuwd wat het omslagpunt was? En hoe dit van invloed is geweest in mijn aanpak als webdesigner? Ik neem je graag mee in mijn verhaal! 

MIJN CARRIÈRESWITCH NAAR ZELFSTANDIG ONDERNEMER

Ik werkte tien jaar lang als webdeveloper bij Acerta en SD Worx. Bij beide bedrijven heb ik in een technisch development team gewerkt. En ja, dat was voornamelijk met mannen. ;-) 

Ik kwam er toen achter dat ik een ding heel erg miste: het contact met de eindgebruiker. Wanneer we als team aan een website werkte, zeiden mijn collega’s vaak: ‘die knop moeten ze dan maar zo gebruiken’. En dan dacht ik: ‘het gaat er niet per se om wat wij willen, maar hoe de klant het uiteindelijk gebruikt’. Dat was voor mij een van de redenen om me te richten op de directe eindgebruiker zelf en de mogelijkheid te hebben om samen rond de tafel te zitten. Als de klant graag wil dat er iets op de website een bepaalde vorm of kleur krijgt, dan is daar vaak een achterliggende reden voor. Als je die reden weet, dan kun je dat vraagstuk ook samen oplossen. Dat maakt het werk juist uitdagend en leuk! 

EEN VERLENGSTUK VAN JOUW ONDERNEMING

Mijn klantenbestand bestaat voor 90% uit vrouwelijke ondernemers. Super tof natuurlijk!

Ik merkte dat vrouwelijke ondernemers zich niet altijd gehoord voelen. Eindstand? Een website waar ze niet happy mee zijn. Meestal scoort de site dan zeer goed op SEO (hoog in de Google ranking) en zit het technisch perfect in orde, maar mist het aan persoonlijkheid of wordt het doel voorbij gestreefd. In mijn aanpak neem ik overal ruim de tijd voor en maak ik alles bespreekbaar. Mijn uitgangspunt is: doordenken en meedenken. Een website dient daarom een verlengstuk te zijn van jezelf en jouw onderneming. Als jij uiteindelijk voldoening haalt uit de website, dan heb ik mijn doel bereikt.

EEN COMBINATIE VAN CREATIVITEIT EN TECHNIEK 

De combinatie tussen creativiteit en techniek heeft mij altijd aangesproken. Dat komt terug in mijn passie voor fotografie maar ook in webdesign. Ik vind het belangrijk dat een website niet alleen technisch perfect in orde is, maar dat de website ook authenticiteit uitstraalt. Dat bereik je door ervoor te zorgen dat jouw persoonlijkheid goed naar voren komt. Daarom is het lettertype, de kleur, de vorm, de lay-out maar ook de inhoud van de website net zo belangrijk als het technische gedeelte. Uiteindelijk moet de website aanvoelen als een reflectie van jezelf. En daar mogen foto’s natuurlijk niet bij ontbreken! ;-) 

Mocht je overwegen om een website te bouwen en/of een fotoshoot te plannen? Je kunt altijd bij mij terecht voor een inspiratiegesprek.

Vorige
Vorige

De 5 meest gebruikte website termen uitgelegd

Volgende
Volgende

Show your business: een sprekende fotoreportage van jouw zaak