Uitgebreide beeldbank: visuele impact op élk moment 

Als ondernemer streven we voortdurend naar manieren om ons te onderscheiden, op te vallen en een blijvende indruk na te laten. Je weet wat ze zeggen, de eerste indruk telt. En die vormt zich al snel binnen de eerste 30 seconden. Maar heb je al eens actief nagedacht over waar die eerste indruk juist plaatsvindt? Dat is dikwijls niet in persoon, maar wel online. Je website, sociale mediakanalen, affiches en folders zijn je eerste handdruk met je potentiële klant. Zorg ervoor dat dit visitekaartje er tip top uitziet. Niet alleen de tekst, maar vooral de beelden. 

Beelden met impact

Mensen zijn heel visueel ingesteld, en hebben ook nog eens een korte concentratiespanne van slechts zeven seconden. Niet gemakkelijk dus om meteen een goede indruk achter te laten. Gelukkig zijn onze huidige communicatiekanalen vooral gericht op beeldmateriaal. Denk aan dynamische websites, uitgebreide Instagram-pagina's gevuld met carrousels en reels, en affiches die meteen je aandacht trekken in het straatbeeld.

Maar hoe vaak heb jij willen communiceren naar je doelgroep, maar bleek dat je geen geschikte foto had? Ja, het gebeurt de beste van ons. Wel maar één keer, want dan besef je snel hoe belangrijk een brede beeldbank is. Marketing draait rond gezien worden, zowel je goederen als je diensten. Zorg er dus voor dat je consistent gezien wordt dankzij een uitgebreide beeldbank.

Ik vind het een enorme meerwaarde om voldoende, mooie beelden te hebben. Want beelden spreken enorm. Dankzij Leen heb ik ondertussen de luxe om uit een hele beeldbank te kunnen kiezen. Als ik nu mijn social media posts voorbereid, dan heb ik echt de luxe om de juiste foto voor mijn boodschap te selecteren. Er zijn ondertussen zo veel foto’s en het is supertof om die te kunnen inzetten.
— Petra, ‘t Veldt

Verzamel dus beelden die je strategisch kan inzetten voor je marketing. Beelden die perfect vertellen wie je bent en wat je doet. En die consistent zijn. Zo bouw je een krachtige band op met je publiek. En wie wil nu niet ‘top of mind’ zijn bij zijn doelgroep?

Professionele foto’s zorgen voor een consequente en herkenbare merkuitstraling, wat vertrouwen en merkherkenning opbouwt bij onze ideale klant.
— Joke, PUUR Ondernemen

Ik ging al een aantal keer langs bij ‘t Veldt en PUUR Ondernemen voor beeldbank fotoshoots. Het is ontzettend fijn om mijn foto’s te zien verschijnen op hun sociale mediakanalen, in brochures of in groot formaat aan hun muren. Ze zijn een krachtig onderdeel van hun marketingstrategie geworden. Zalig! 

Grotere beeldbank, grotere opportuniteiten

Beeld je in: 100 hoogwaardige beelden die je bedrijf vertegenwoordigen, allemaal vanuit één fotoshoot. En dat op 2 à 2,5 uur ingeblikt. Dat is de kracht van mijn beeldbank fotoshoots. Zo’n fotoshoot gaat veel verder dan alleen maar plaatjes schieten; het is een strategische zet om jouw bedrijf te laten opvallen in een zee van concurrentie. 

Maar hoe verloopt zo’n fotoshoot dan juist? Voorafgaand aan de shoot bespreken wij wat de doelstellingen van de foto’s zijn. Voor welke kanalen zal je de foto’s gebruiken? Wat is je huisstijl? Hoe wil je overkomen? Als serieuze ondernemer, authentieke dienstverlener of creatieveling met een hoekje af? Heb je vooral nood aan beelden van jezelf als ondernemer, zet je liever je dienst in de spotlights of heb je een product waar je graag de details van laat zien? Lang verhaal kort: dit gesprek zorgt ervoor dat de beelden niet alleen esthetisch zijn, maar ook functioneel. Variatie is troef; verschillende outfits en achtergronden creëren een veelzijdige, aantrekkelijke beeldbank die je voor verschillende doeleinden kan gebruiken.

“Leen heeft het talent om bijna onzichtbaar te zijn tijdens een shoot. Daardoor voelt het helemaal niet geforceerd aan en kan je helemaal jezelf blijven. Daarnaast is Leen een krak in ‘gevoel tonen’ in foto’s.”
— Joke, PUUR Ondernemen

In een tijdperk waarin bewegende beelden steeds belangrijker worden, heb ik mijn aanbod ondertussen uitgebreid naar video's. Hoewel de focus nog steeds ligt op statische beelden, besef ik dat de vraag naar dynamische content groeit. En ook daar help ik solo-ondernemers graag bij. 

Een uitgebreide beeldbank om jouw marketing te versterken

Ik weet het: foto’s van jezelf laten nemen, het is een drempel. Zelfs ik als fotograaf moet mijzelf uit mijn comfortzone trekken als ik voor, in plaats van achter, de camera moet staan. Maar het is oh zo waardevol. Het versterkt je marketing door de juiste beelden aan je boodschap te koppelen en door een klik met je potentiële klant te stimuleren. 


Heb ik je interesse voor een fotoshoot gewekt?

Laat ons eens kennismaken en ik vertel je alles over mijn beeldbank fotoshoots.

Vorige
Vorige

Conversies op je website stimuleren met neuromarketing

Volgende
Volgende

Shooten in de winter, een goed idee?