Waarom het als solo-ondernemer interessant is jouw website van kop tot teen te kennen

De afgelopen zeven jaar heb ik al met veel fantastische (solo-)ondernemers - uit de meest uiteenlopende branches - mogen samenwerken. Ik merkte gaandeweg op dat steeds meer solo-ondernemers het nut van een eigen website inzien en daar word ik enorm gelukkig van! Anno 2022 verwachten klanten ook gewoon dat je een professionele website hebt, want het is namelijk zoveel meer dan een online visitekaartje. Maar waarom is het dan net zo interessant om je website in eigen beheer te hebben? Ik leg het je allemaal uit in deze blog!

Kort op de bal spelen 

Als je als ondernemer een website laat maken voor jouw bedrijf, dan is de kans groot dat die website wel perfect in orde is, maar dat je zelf eigenlijk weinig aanpassingen of toevoegingen kan doen. Nogal ongemakkelijk, want een website is dynamisch, je geeft een inkijk in je bedrijf én het evolueert mee met jou en je bedrijf. Het zou dus handig zijn dat jij zélf kan aanpassen wat je maar wilt wanneer je maar wilt. 

Als solo-ondernemer op eigen houtje je website maken is echter een tijdrovende bezigheid. Het ziet er net iets minder professioneel uit en mist vaak de nodige technische optimalisaties omdat niet iedereen evenveel technische kennis heeft. 

Zelf de weg kennen in je website en ermee kunnen doen wat je wilt, brengt heel wat voordelen met zich mee. Denk aan zelf blogs online plaatsen, reviews updaten, je portfolio bijwerken, freebies online te zetten, e-mail flows opzetten of misschien wel je focus een beetje te veranderen.

Teamwork makes the dream work! Maar hoe precies? 

Toen ik Studio Content oprichtte en begon met websites bouwen, koos ik bewust voor Squarespace als website tool. Squarespace is in mijn ogen één van de meest intuïtieve en gebruiksvriendelijke tools om op een efficiënte manier een aantrekkelijke website te bouwen. Aangezien Squarespace draait op de server van Squarespace zelf, regelen zij alles wat de hosting betreft en hoef jij je geen daar niet mee bezig te houden (*opluchting*). 

Als je ervoor kiest om samen met mij jouw website te bouwen, dan heb je verschillende opties. In deze blog wil ik het even hebben over de formule ‘Together’. Bij die formule doen we alles samen, van de structuur en opbouw tot de implementatie en de website live zetten. 

Tijdens een kennismakingsgesprek leer ik jouw onderneming beter kennen en bepalen we in grote lijnen wat er allemaal op jouw website te vinden moet zijn. Een vragenlijst triggert je na te denken over de essentie. Intussen ga jij samen met grafisch vormgever Marijke aan de slag om een moodboard uit te werken en de huisstijl te bepalen. De huisstijl dient niet alleen als basis voor je website maar trekken we ook door in de fotoshoot. Met de tips van Lori kan je werken aan je teksten. Daarna gaan we aan de slag met tekst en beeld en coach ik jou terwijl je aan je eigen website bouwt. 

Ten slotte zorg ik ervoor dat de alle technische aspecten juist staan zodat jij je daar nadien geen zorgen om hoeft te maken. Het resultaat aan het einde van de rit? Jij kent je website als geen ander!

Zin om samen aan de slag te gaan en de touwtjes in eigen handen te hebben?

Vorige
Vorige

Waarom ik als fotograaf nooit onbewerkte foto’s aflever 

Volgende
Volgende

HET IS LENTE! X ideeën voor jouw volgende shoot in de buitenlucht