Zo maak je een IG Reel met foto’s!

Reels op Instagram zijn hot. Het concept is heel simpel: eenvoudige, verticale video’s die 15, 30 of 60 seconden duren. Ze zijn er om je doelpubliek te entertainen en bovendien doen ze het vaak beter dan een post, goed voor je algoritme dus ;-). De zichtbaarheid van jouw content vergroten was nog nooit zo makkelijk, want je (potentiële) volgers kunnen Reels terugvinden op je eigen profiel, via hashtags, op de explore page én in de sectie ‘reels’. Plus, je oude Reels blijven actief, zodat nieuwe mensen ze ook te zien krijgen, zelfs weken nadat je er eentje gepost hebt. 

MOET IK MEZELF ÉCHT FILMEN!?

Je hebt ze waarschijnlijk wel al voorbij zien komen, die filmpjes waarin ze dansen en de gekste moves laten zien. Heel leuk om naar te kijken, maar ik waag me er liever niet aan, haha. Aangezien ik zelf niet zo van dansen houd, ben ik gaan experimenteren met foto’s te gebruiken in Reels. In deze blog leer ik je graag hoe je snel en gemakkelijk reels kan maken met foto’s en geef ik alvast een aantal ideetjes mee zodat jij aan de slag kan! 

HANDIGE TOOL: CANVA  

Je kan perfect via Instagram Stories een Reel maken, maar probeerde je het al eens in Canva?
Via Canva kun je eenvoudig video’s maken met foto’s en animaties. Je kan gemakkelijk jouw huisstijl doortrekken en leuke elementen toevoegen.
Eens je je weg gevonden hebt, zal je merken hoe snel zo’n Reel klaar is!

LEUKE OMSLAGFOTO

Niet onbelangrijk voor een geslaagde Reel is een leuke foto als omslag. Daarvoor kies je best een niet bewegend beeld waar ook wat ruimte is voor tekst als jouw Reel dat nodig heeft. Wees origineel als je een omslag kiest, want het zoveelste stockbeeld zal je (potentiële) volgers niet triggeren. 

IDEEËN 

Om jou alvast op weg te helpen, ben ik zelf op zoek gegaan naar inspiratie. Het resultaat? Een lijstje met kant-en-klare ideeën die jij meteen kan inzetten om de zichtbaarheid van je bedrijf te verhogen of gewoon om je feed op te leuken! 

  • Terugblikken op het afgelopen jaar? Verzamel jouw highs en lows (want jawel, die mag je ook best tonen) in een Reel. Leuk voor je volgers, en misschien nog leuker voor jezelf om trots te zijn op wat je allemaal hebt bereikt! 

  • Wil je als fotograaf, grafisch designer, ontwerper… graag jouw werk tonen aan de wereld? Giet je portfolio dan in een Reel, dat wordt gegarandeerd een pareltje! 

  • Een Reel kan ook perfect dienen als aftermovie van een vakantie, een weekendje weg of een evenement. 

  • Heb je leuk nieuws aan te kondigen? Dan zijn 2 foto’s vaak al voldoende om het nieuws te delen. (hier kan je een reel van jou als voorbeeld linken of tonen) 

  • Wees de expert en deel tips en tricks die gelinkt zijn aan jouw job. 

  • Neem je kijkers mee behind the scenes

  • Een Reel is ook ideaal om een stappenplan visueel weer te geven en zo iets uit te leggen aan je volgers.

  • Een call to action naar je (nieuwe) website, blog of project. 

  • Een overzicht van producten uit je webshop (nieuwe producten, producten in promotie, favoriete producten etc.). 

Vorige
Vorige

E-mailmarketing: een e-mail database aanleggen via je website

Volgende
Volgende

Content Creators Club: Studio Content en GRID slaan de handen in elkaar